Uitbesteden van de personeelsadministratie: hoe werkt het?
Uitbesteden van de personeelsadministratie
Ben je ondernemer? En heb jij ook zo’n enorme hekel aan het bijhouden dan de personeelsadministratie? Geloof ons, je bent niet de enige. Bijna elke ondernemer is ondernemer geworden om te kunnen ondernemen. Niet om de personeelsadministratie te moeten doen. Gelukkig is er een manier waarop jij je hier niet meer bezig mee hoeft te houden. Namelijk door het uitbesteden van de personeelsadministratie aan een payrollbedrijf. Hoe werkt dit? En wat zijn de voordelen? Je leest het in dit blog.
Geen administratieve lasten meer
Wil jij ook geen administratieve lasten meer? Dan kun je het beste de personeelsadministratie uitbesteden aan een payrollbedrijf. Je besteedt in dit geval het juridisch werkgeverschap uit aan het payrollbedrijf. Dat betekent dat alle administratieve, financiële en juridische verplichtingen vanaf nu voor het payrollbedrijf zijn. En niet meer voor jou. Denk hierbij aan het beheren van de personeelsdossiers en het verzorgen van de salarisadministratie.
Jij blijft operationeel werkgever
Door het uitbesteden van de personeelsadministratie aan een payrollbedrijf, draag je dus het juridisch werkgeverschap aan het payrollbedrijf over. Zelf blijf je operationeel werkgever. Dat betekent dat je zelf personeel aanneemt, je er zelf voor zorgt dat het personeel functioneert, je zelf een personeelsplanning maakt en je zelf zorgt voor de arbeidsvoorwaarden.
Meer tijd voor het ondernemen
Wat is het voordeel van het uitbesteden van de personeelsadministratie? Je houdt als ondernemer meer tijd over om te ondernemen. Want de administratieve, financiële en juridische verplichtingen heb je uit handen gegeven. En dat is toch wat je als ondernemer wil. Jouw volledige focus kunnen leggen op jouw bedrijf.
Voordelen uitbesteden van de personeelsadministratie
Het
uitbesteden van de personeelsadministratie heeft nog een aantal voordelen, namelijk:
- Gratis advies bij personele vraagstukken
- Aangesloten zijn bij een arbodienst is niet nodig
- Geen risico’s over juridische vraagstukken of arbeidsovereenkomsten
- Geen facturatie bij het uitbetalen van vakantiegeld en opname vakantiedagen
- Geen afdracht van loonheffingen
- Geen verplichtingen rond de Wet Poortwachter
- Geen verplichtingen om zieke werknemers twee jaar lang door te betalen
Vragen? Stel ze via het
contactformulier.