We leven is een tijd waarin je van alle kanten aanbiedingen krijgt van instanties en bedrijven.
Geef eens een voorbeeld van zo’n abonnement waar je eigenlijk niet op zit te wachten?
Ik heb hier een mooi voorbeeld van om de situatie duidelijker te krijgen. Je loopt bijvoorbeeld bij Artis of Diergaarde Blijdorp of vul zelf maar in. Net voor de ingang staat een leuke jonge dame of vriendelijke knul die lachend op je afstapt. Je steekt je hand al op en zegt ik ga naar de dierentuin en heb nu even geen tijd om een krant te kopen of om maandelijks 10 euro aan het wereld natuur fonds te doneren. Dan zegt deze vriendelijke dame of knul maar meneer maar mevrouw als u mij even wilt aanhoren dan komt u gratis binnen! Je begint al langzamer te lopen en je charmante gesprekspartner geeft aan dat de bank giro loterij het nieuwe gorilla verblijf van de dierentuin wilt gaan sponsoren met uw hulp. Het kaartje kost nog maar 5 euro! Het enige wat we van u nodig hebben is uw contactgegevens. En BAM, je zit voor 3 maanden vast aan de bank giro loterij. De kleine lettertjes had je even gemist.
Opzeggen
Maar al die nieuwe abonnementen, lidmaatschappen en verbintenissen kun je die zomaar 123 Opzeggen dan? Lijkt mij geen probleem. Je gaat gewoon naar de website van bijvoorbeeld de bank giro loterij. Je zoekt naar opzeggen. Shit je moet perse bellen. Nou oke jij bellen krijg je een mevrouw aan de telefoon. Mevrouw ik wil graag opzeggen. Maar de mevrouw gaat op je gevoel inpraten en in plaats van snel even afmelden ben je na een kwartier nog geen steek op geschoten. Het moraal van deze heerlijke vluchtig geschreven blog is pas op met het aangaan van abonnementen, lidmaatschappen en verbintenissen. Voor je het weet kom je er niet meer van af en dat is vervelend.