Was u op zoek naar het kruispunt van opwinding en pk’s? Sorry, dat is de volgende stad. Welkom in plaats daarvan op de carpool rijstrook van betaalbaarheid. Deze modellen zijn zero-frill forenzen die meestal hebben doek interieur, kleinere infotainment schermen, en, in sommige gevallen, stalen wielen. Het is niet allemaal slecht nieuws. Ondanks hun business casual look, blinken ze meer dan anderen uit op gebieden die belangrijk zijn voor gebruik op lange termijn, zoals brandstofefficiëntie, laadruimte, of garantieaanbod.
Compacte sedans zullen in 2021 het leeuwendeel van de goedkoopste auto’s uitmaken, maar recentelijk zijn ook compacte crossovers binnengedrongen in het bereik van de maandelijkse financieringskosten van minder dan $330. Vier van de goedkoopste auto’s van vorig jaar-de Honda Fit, Ford Fiesta, Toyota Yaris, en Chevrolet Sonic-de productie hebben beëindigd, het openen van ruimte op deze lijst voor een nieuwe groep van betaalbare auto’s, maar dat is ook duwde de prijzen omhoog.
Met $ 17.120, de Fit was vorig jaar de duurste goedkoopste auto. Dit jaar, de duurste auto hier is 19.925 euro en de goedkoopste is duurder dan vorig jaar met 300 euro. Zelfs de Nissan Versa, die de titel van minst dure auto verkocht in Amerika voor twee jaar op een rij is gedaald tot de derde na een zware redesign voor 2020. Hoewel deze ritten misschien niet alles hebben wat je wilt, hebben ze allemaal wat je nodig hebt, en voor een prijs die veel mensen zich kunnen veroorloven. Bekijk ook onze lijst met de goedkoopste nieuwe vrachtwagens.
De op één na goedkoopste subcompacte crossover in de Nederland is de Hyundai Venue. Zijn eigenzinnige looks maken hem tot een opvallende verschijning in een segment vol klonen. De Venue wordt aangedreven door een viercilinderlijnmotor van 121 pk, heeft alleen voorwielaandrijving en is alleen verkrijgbaar met een continu variabele automatische transmissie (CVT). Ondanks het lage vermogen is de Venue 1,1 seconde sneller dan de duurdere Nissan Kicks en 2,4 seconden sneller dan de Toyota C-HR.
Uitgelicht: https://easyimport.nl/bpm-berekenen-aangifte/
De bediening van infotainment en klimaatregeling is eenvoudig en gebruiksvriendelijk. De maximale laadruimte met beide achterstoelen neergeklapt is 32 kubieke meter, en 17 kubieke meter met de achterstoelen in gebruik. Tijdens onze test op de snelweg haalden we een gemiddeld brandstofverbruik van 31 mpg, wat slechts iets minder is dan wat we in de kleinere Hyundai Accent sedan konden bereiken.
De goedkoopste Hyundai Veloster is een voorproefje van wat rijden met een hatchback leuk maakt. Hoewel de basismotor een 147 pk sterke vier-in-lijn is, een grote sprong voorwaarts in vergelijking met de 275 pk sterke turbo vier-in-lijn van de sportievere Veloster N, is het nog steeds een betaalbare driedeurs compacte auto met een scherp uiterlijk en een wendbaar weggedrag. De Veloster heeft alleen voorwielaandrijving en het goedkoopste model wordt geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Leestip: https://easyimport.nl/auto-importeren/wat-kost-een-auto-importeren/
Het interieur van de Veloster is knus en de bagageruimte onder de klep is niet zo ruim als die van de Volkswagen Golf, maar is ongeveer even groot als die van de duurdere Mazda 3 hatchback. Zijn minder krachtige motor levert een gemiddeld brandstofverbruik op, met een EPA-geschatte 30 mpg gecombineerd. Ook al heeft hij een mat interieur en een gebrek aan scoot juice, de basis Veloster is een koopje voor diegenen die graag rijden.
De standaard vierwielaandrijving van de Subaru Impreza maakt hem tot de meest betaalbare auto met vierwielaandrijving die momenteel verkrijgbaar is. Het vermogen komt van een 152-pk flat-four met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Is het de meest opwindende aandrijflijn? Nee, maar het is een goede balans tussen vermogen en brandstofverbruik, met een EPA-geschat brandstofverbruik van 31pg op de snelweg. De basis Impreza mist standaard veiligheidsvoorzieningen.
In tegenstelling tot goedkopere auto’s op deze lijst, zijn forward-collision warning, automated emergency braking en lane-keeping assist hier allemaal optionele uitrusting. De Impreza kreeg een Top Safety Pick+ rating van IIHS dankzij Subaru’s EyeSight technologie, maar die wordt alleen aangeboden op modellen met automatische transmissie, dus niet op de goedkoopste Impreza.